Tábor není jen v na jihu Čech aneb K pramenům Cidliny

Výlet na Tábor lze absolvovat i v Českém ráji. Jestli nevěříte, vyrazte s námi, začneme na železniční zastávce Cidlina nedaleko Libuně. Zde začínají modrá a zelená turistická značka, vydáme se po nich takřka souběžně s železniční tratí. Dojdeme k lesu a pokud chcete vidět pěknou studánku, Kanovku, dejte se po okraji vpravo. Než přijdete k viaduktu, je studánka na okraji lesa. Od studánky se dejte po toků vody a dojdete na silnici, kde narazíte na modrou značku. Pokud studánku vynecháte, sem dojdete po modré. kterou neupouštějte. Modrá nás pak vede okrajem přírodní památky Cidlinský hřeben až k Allainově věži (Odkaz). Jde o romantickou věž z roku 1862, žel ve velmi špatném stavu. Nedaleko věže pramení Doubravický potok. Modrá nás vede dál vzhůru lesem až na Tábor (Odkaz). Není to město, ale rozhledna. Byla postavena roku 1911 na místě starší a dostala jméno Tichánkova po významném propagátoru turistiky. Sousední Hornychova chata je o dva roky mladší. Rozhledna je otevřená současně s restaurací, obvykle od 11 hodin, ale záleží na podmínkách a také ročnímu období. Opodál kostelík Proměnění páně má středověkou tradici, v současné podobě je z roku 1704. Chodí se sem Křížovou cestou z roku 1898.

Prohlédneme si vše na vrcholu Tábora, odpočineme si, a vyrazíme dál. Teď již to půjde "z kopce", nyní již po červené směrem na Košov. Lesem klesáme k Allainovu kříži a do zmíněného Košova. Zde ve vsi pramení řeka Cidlina, i když ten správný pramen nebyl určen. Vyjdeme na hlavní silnici, po ní krátce vlevo a zahneme po červené do prava. Na dalším rozcestí se dáme vlevo mimo značku. Než přijdeme do druhé části obce, v louce po levé ruce mám jeden z pramenů Cidliny, je to vlastně výtok z meliorační trubky. Vrátíme se na cestu a pokračujeme k severozápadu a pak pěšinou podél sportoviště přijdeme na rozcestí všech barev. Vybereme si zelenou a směr jih projdeme loukami a lesem začneme prudce klesat ke zřícenině Kozlova (Odkaz). Nejde o Karlštejn, ale jen o drobné zbytky zdiva, příkopy, val a uvnitř chodba, snad studna nebo zbytek těžby.

Z hradu opět pokračujeme po zelené a klesneme na modrou značku, po které jsme vycházeli od nádraží Cidlina. Tam náš výlet ukončíme. Máme tak za sebou 11 km a převýšení pouhých 280 metrů.