Tip na výlet v Jeseníkách - Rýmařov, historické a přírodní památky.

Oblast Nízkého Jeseníku nabízí turistům mnohé krásy, více či méně známe. Dnes se vydáme za historickými památkami a jednou přírodní památkou.

Naše cesta začne v Rýmařově. Jde o středověké město, kde se dochovala část hradeb, místo Hrádku, stará radnice, gotický kostel barokně přestavěný, renesanční mincovna, kruhová barokní kaple, město určitě za prohlídku stojí. Navíc je zde centrum dřevěných turistických známek.

Opustíme Rýmařov po červené turistické značce jižním směrem a po 3,5 km dojdeme ke hradu Strálek (Odkaz). Jde o protáhlý obdélný hrad s předhradím, ale nečekejte, že objevíte Karlštejn. Jde je o skromné zbytky. Vrátíme se na rozcestí k hradu a dojdeme ke Stráleckemu potoku, po něm pokračujeme stále po červené. Sledujeme tok potoka a v dolní části se od značky odpojíme směrem ke Strálecké myslivně. Zde narazíme na žlutou a dáme se doprava údolím Oslavy. Cesta nás dovede do vesničky Rešov. Kolem kostelíku sv. Kateřiny. Dále klesneme již po červené k Fialkovu mlýnu a dál jdeme proti toku Huntavy až k Rešovským vodopádům. Poseďme u něho a dejme odpočinouti naší duši při šumění vody. Nad vodopádem, kde se od červené odpojuje zelená značka, stojíme před skalnatým návrším se zbytky hradu Rešova (Odkaz). Ani z něho mnoho nezbylo, ale skály a stopy hradu tvoří zajímavé scenérie.

Pokračujeme dále po zelené a proti toku Huntavy. Mineme horní Město, známé středisko běžeckého lyžování, a dojdeme do osady Skály a po silnici dojdeme do Rýmařova. Bohužel tento nepříjemný úsek musíme zvládnout po asfaltu. Celá trasa měří 20 km, ale nepřekonává žádné výrazná stoupání a je po pohodlných cestách a pěšinách.