Adršpašské skály - tip na výlet, rodinný výlet v Adržbachu.

Jednou z nejvyhlášenějších skalních oblastí naší republiky jsou Tepličko-Adršpašské skály. V minulosti nebylo možné je po značené trase přejít z jedné části do druhé. Jen šlo, pokud člověk vyskočil z loďky na Adršpašském jezírku, se vydat podle mapy směrem na Teplice. Dnes již jezírko obchází žlutá značka, a tak se vydejme po této trase.

Začneme, jak jinak, v Adržbachu. Od Infocentra se vydáme k jezeru Pískovna, kde narazíme na modrou turistickou značku. Jdeme tedy vpravo, až dojdeme pod skálou Velbloudem na zelenou. Tato zelená nás nyní bude provázet skalami, takže se jí držme. Procházíme mezi skalami, z nichž některé mají zajímavé názvy, nedaleko rozcestí Orlí hnízdo a pak Džbán. Jmenovat všechny věže a skalní útvary by bylo jen němým seznamem, ostatně můžete v kolektivu dávat skalám jména vlastní, je to jistě dobrá zábava. Na rozcestí pod Homolí cukru neodbočíme vpravo, ale pokračujeme rovně už podle potůčku, ale to je začátek říčky Metuje. Dojdeme ke Geotheho památníku a ke studánce. Tady naše zelená končí a dál nás povede žlutá. Jen bychom neměli přehlednout Malý a Velký Adršpašský vodopád. Pokračujeme po žluté až ke studánce Ve skalách a pak nabereme výšku a pěšinkou již kráčíme nad Jezírkem, klesneme k Metuji a přes hřbítek se dostaneme k Vlčímu potoku. Proti jeho toku vstupujeme od Vlčí rokle, turisticky velmi atraktivní, často se tu jde po dřevěných chodníčcích.

Po chvilce začneme klesat již podél Skalního potoka, který nás dovede na rozcestí Vlčí rokle s modrou turistickou značkou. Až sem jsme ušli 3,5 km, takže máme na výběr dvě možnosti. Můžeme pokračovat vpravo po modré, které je ale skutečně exkluzivní procházkou labyrintem skal, a po zelené na vlakovou zastávku Janovice a vrátit se případně do Adršpachu k autu vlakem, nebo pokračovat po žluté. Ta nás po dvou kilometrech dovede na zastávku Teplice nad Metují. Trasa je sice kratší, ale dokončíme s ní celý průchod Vlčí roklí.