Běžecké trasy v okolí Suché Rudné a Andělské Hory

Lyžařské areály v Andělské Hoře, v osadě Suchá Rovná a na Annabergu, doplňuje rozsáhlá síť upravovaných běžeckých a turistických lyžařských cest. Cesty jsou napojeny i na okolní areály, takže jde v okolí Vrba pod Pradědem o více jak 50 kilometrů  upravovaných tréninkových a turistických tratí pod Vysokou horou ve směru na Annaberg, Suchou Rudnou a Malou Hvězdu. Trasy jsou řádně značeny turistickým i místním značením.

Suchá Rovná:

Nástupní místo na lyžařské trasy je přímo ve Skiareálu a vychází se směrem k jihozápadu, kde jsou v lese a na loukách upravovány trasy menších okruhů, ze kterých se dá pak vyrazit na delší trasy severním směrem k Vysoké hoře (1031 m) a k jihu na Malou Morávku, případně na Novou Rudnou.

Zde máme na výběr několik vyznačených tras, třeba pod  Železným vrchem a k Malé Hvězdě. Od vleků se vydáme takřka souběžně se silnicí na křižovatku s hlavní na Karlovu Studánku, pak lesní cestou k jihu pod Železný vrch na červenou značku. Po červené prudce odbočíme vpravo západním svahem Kopřivového vrchu (876 m) opět k silnic na Karlovu Studánku. Za silnicí vystoupáme na Hubertku (958 m) a dál hřebenem přes Ovčí vrch (966) klesneme k Malé Hvězdě. Zde se můžeme vpravo vrátit do Suché Rovné nebo dojet na Annaberg. Trasa je upravována jak sněžnou rolbou tam sněžným skútrem.

Tréninkový okruh v Suché Rudné slouží široké veřejnosti pro aktivní odpočinek a otestování si svých fyzických schopností. Okruh je 2,5 km dlouhý a bezprostředně navazuje na modrou turistickou trasu, kde umístěna tabule s mapou a profily. Okruh je značen červenými  značkami.

Další tréninkový okruh v Suché Rudné má délku 2 km a je značen žlutými značkami.

Annaberg:

Zdejší tratě se upravují rolbou a 3 sněžnými skútry minimálně 1× týdně, a to vždy v pátek. V případě sněžení se ale upravují denně. Údržba běžkařských tratí a okruhů je podporována grantem Moravskoslezského kraje a provádí ji Sportovní Gymnázium Vrbno pod Pradědem.

Tras z Andělské Hory je několik, především jde o cestu do Suché Rudné, kde je nástup na červenou a žlutou turistickou značku u kostela na Anenském vrchu, dál u Anenské myslivny je třeba odbočit vlevo jen na žlutou a pokračovat na Malou hvězdu, dál pak modré dolů k Suché Rudné. Trasa dále vede do Malé Morávky.

Další trasa vede z Andělské Hory do Vrbna pod Pradědem, kde je opět nástup na červenou a žlutou značku u kostela na Anenském vrchu, ale u Anenské myslivny pokračujeme po červené rovně až k lyžařskému areálu ve Vrbně pod Pradědem. Dále je možné pokračovat po modré značce nad Ludvíkovem na Malou hvězdu a dále až do Karlovy Studánky nebo se vrátit po žluté k Anenské hájovně a zpět na Annenberg.

Pěkná trase je i z Andělské Hory na Malou Hvězdu, kde opět jedeme po žluté a červené k Anenské myslivně, kde se stočíme vlevo po žluté na Malou Hvězdu. Dále je odtud možné pokračovat po modré do Karlovy studánky či do Vrbna pod Pradědem.

Kratší je pak okruh kolem Anenské myslivny, kdy opět jedeme po červené a žluté od kostela na Anenském vrchu k Anenské myslivně. Zde odbočte na žlutou, asi po dvou jenom kilometru, když zdoláme stoupání svahem Vysoké hory a než se žlutá turistická značka stočí vlevo na vrstevnicovou cestu k Malé Hvězdě, odbočíme doprava a dojedeme na červenou značku a pak po ní vpravo zpět k Anenské myslivně.