Krásné stráně nad Dlouhými Stráněmi

Dnes se vydáme do srdce Jeseníků, k vodnímu dílu Dlouhé Stráně. Start si dáme v Koutě nad Desnou  u informačního centra, odkud vyrazíme po modré značce podél Desné k Dolní nádrži. Voda se odtud čerpá do Horní nádrže, která je asi 550 metrů nad námi.

Na rozcestí U Kamenné chaty přejdeme na zelenou, ale asi po půl kilometrech odbočíme na neznačenou vrstevnicovou silničku vpravo. Obejdeme prudké údolí potoka Jezerná, kde jsou i vodopády, ale asi se k nim budeme odsud dostávat.

Podél celé cesty můžeme obdivovat výhledy, protože jsou zde holiny. Dojdeme do sedla pod Tupým vrchem (1123 m). Na něj se ale podíváme, protože z jeho skalek na východní straně jsou hezké výhledy do údolí s nádrží.

Vrátíme se do sedla a pokračujeme silničkou dál až k nově vybudovanému stylovému dřevěnému přístřešku. Pokračujeme po vrstevnici, obejdeme další prudké údolí Borového potoka. I na něm jsou vodopády, ale tak 200 výškových metrů pod námi.

Pak dorazíme pod Tetřeví chatu, kde již narazíme na červenou značku a s ní k prvnímu ze tří větráku. Tady se dáme vpravo po značkách nauční stezky, které nás dovedou na Medvědí horu. Po odpočinku a pokochání se výhledy pokračujeme dále dolů až do Koutů, našeho cíle.

Trasa měří 20 km, ale vede po pěkných cestách. Převýšení je celkově asi 600 metrů, stále jen povlovně.

Trasu si můžeme zkrátit o 4 km, když do Koutů sjedeme lanovkou, Nebo můžeme obráceně se sem nahoru nechat vyvézt a trasu absolvovat obráceně. Není totiž vůbec orientačně náročná, ale určitě pěkná. Také se zde od lanovky dá využít doprava minibusen.