Okolím Liberce - Tip na rodinnou procházku - Lidové sady, Rudolfov, Svojsíkova Mohyla.

Liberec není jen hezké město, ale má překrásné okolí. Je zde spousta značených cest, takže není problém zde týden denně někam chodit a vidět stále nové věci. Ale klasicky mají značku jednu nevýhodu, že totiž netvoří okruhy. Jeden se dá utvořit z Lidových sadů po červené na Bedřichovské sedlo, po zelené přes Hašlerovu chatu do Nového Harcova a zpět po modré do Lidových sadů, to je 15 km.

Dnes si uděláme jeden nový okruh, ale částečně půjdeme také tradičně bez značek. Start bude také v Lidových sadech a vyjdeme po žluté na Libereckou výšinu s kopií středověkého hradu a rozhlednou (Odkaz). Pokračujeme dál po žluté přes Strážní buk na Mlynářův kříž. Zde se odpojíme po zelené směrem na Rudolfov, ale na hřbetu Žulového vrchu zatočíme vpravo a po hřebeni vystoupáme na vrchol s kótou 743 a vysílačem. Máme odsud sice ne kruhové, ale i tak slušné výhledy. Škoda vysílače, byla by to pěkná rozhledna.

Z vrcholu pokračujeme průsekem jihovýchodně a klesneme na vrstevnicovou cestu. Pokud se dáme vpravo, dojdeme do starého lomu. Ale my se vrátíme a pokračujeme vpravo, tedy jihozápadně. Mineme řadu žulových kamenů, cesta se zlomí vpravo. Na druhé křižovatce najdeme Svojsíkovu mohylu, to byl mj. zakladatel Junáka v Čechách.

Od mohyly se dáme vpravo dolu a lesní silničkou klesneme až na nám již známou žlutou značku. Tu u Skautské studánky přejdeme a stále klesáme pěšinou západním směrem až na zelenou a po té vlevo dojdeme do Lidových sadů.

Trasa měří 8 km, takže jde o krátký výlet, ale pěknou krajinou i s pěknými výhledy.