Od Hory Svaté Kateřiny po Medvědí skálu - Turistický výlet

Horu Svaté Kateřiny jsme již jednou navštívili. Její okolí však nabízí i další turistické trasy, třeba na Medvědí skálu. Vydejme se tam, ale navštívíme i další zajímavá místa.

Sejdeme se opět na rozcestí v Dolní Kateřině, odkud vyrazíme po zelené do Malého Háje. Zde stojí kostelíček se hřbitovem, od kterého se dáme k vysílači a pak již dále neznačenou cestou šikmo vlevo. Po pravé straně uvidíme v pastvišti menší skalku, k další odbočíme před hájovnou vlevo. Před sebou již uvidíme zajímavou žulovou Eduardovu skálu (Odkaz). Z ní je pěkný výhled, zejména k západu.

Z vršku odejdeme k západu na lesní silničku, po které zatočíme vlevo. Asi po 100 metrech přijdeme na malé rozcestí, kde se dále luční cestou vpravo a mezi stromy zahneme opět vpravo, abychom nabrali jihovýchodní směr. Jdeme stále tímto směrem a asi po 1,5 m se cesta trochu lomí vpravo a přijdeme na horskou louku, nyní již osázenou. Po jejím okraji se dáme vlevo a na další křižovatce zahneme vpravo, abychom opět nabrali jihovýchodní směr.

Dojdeme na lesní silnici s červenou značkou. Dáme se vpravo a na rozcestí pod vysokým vedením se dáme vlevo neznačenou cestou.

Pokud si chceme tento úsek zjednodušit, od Eduardovy skály se vrátíme na cestu u hájovny. Pokračujeme až na modrou a u lesné na červenou, po které přijdeme na popisované rozcestí s vysokým vedením.

Jihovýchodním směrem jdeme po lesní silnici asi 150 metrů, kdy zahneme východně na rovnou lesní cestu. Tou dojdeme až na vrcholový hřbet Medvědí skály (924 m). Vrchol tvoří skalnatá homole a skalní věž s pěkným výhledem na Mostecko i Krušné hory. Je tu i zbytek starého srubu. Stopy drážek ve skále napovídají, že zde kdysi stávala i dřevěná vyhlídková věž (Odkaz) .

Po prohlídce vrcholu jdeme cestou po hřebeni k Liščímu vrchu (908 m) a pak klesneme na červenou značku. Odtud k návratu se můžeme dát silničkou západně a pak severně, nebo po červené vpravo až na rozcestí Nad Dřevařským rybníkem. Zde se dáme severně po zelené a dojdeme přímo do Hory Svaté Kateřiny.

Trasa měří 14 km, převýšení je celkově asi 300 metrů, jde se po hezkých cestách plných nádherných výhledů.