Malá, Velká Stolová, ke hradu Čeladná

Dnes se vydáme na výlet, kdy navštívíme dvě "tisícovky", což sice nemusí být tak vzácné. Na druhou stranu na žádnou z nich nevedou turistické značky, takže to může být i trochu romantika.

Sraz si dále, jako obvykle, na vlakové zastávce, dnes v Kunčicích pod Ondřejníkem. Vydáme se odtud po modré značce směr Horní Čeladná. Než dojdeme k horám, uvidíme zajímavé věci, například dřevěný kostel ze 17. století, přivezený sem v roce 1931 z Podkarpatské Rusi. Ale mineme golfové hřiště a horský hotel Hamry. Pak se již podél říčky Čeladenky dostaneme na úpatí hor do Horní Čeladné, kde pod vlekem, který vidíme po pravé straně ve stráni je sportovní areál s bazénem a chatkami. Lesík, který je za nimi, neskrývá zbytky hradu, ale zbytky železáren. Dál si pak můžeme prohlédnout další dřevěnou stavbu, kapličku Cyrilku z roku 1936 s pramenem (Odkaz).

Zde se setkáme s červenou značkou, která nás bude doprovázet další cestou. Přejdeme říčku a začneme stoupat podél Korabského potoka. V oblouku lesní silničky doporučujeme se vydat trochu do stráně po pravé straně, kde na vršku narazíme na skalky se zbytky hradu Čeladná (Odkaz).

Vrátíme se ke značce a po odbočení od potoka obejdeme při zvolném stoupání Malou Stolovou, až vyjdeme do jejího sedla k rozcestníku. Na vrchol se dáme hřebenovou cestou severovýchodním směrem. Vrchol (1009 m.n.m.) je částečně odlesněný, takže z něho máme pěkné výhledy.

Vrátíme se do sedla a dáme se dál po červené na úbočí hory Kněhyně. Ve stoupání kousek pod hřebenem narazíme na silničku, která odbočuje prudce vpravo. Tou klesneme severozápadně do sedla Velké Stolové. Na vrchol dojdeme hřebenovou cestou.

Vrchol Velké Stolové (1046 m.n.m) je zarostlý, ale když půjdeme po hřebeni hory severozápadně, dojdeme na mýtinu, odkud startují paraglidingoví letci a odkud je pěkný výhled hlavně na Ondřejník.

Z vrcholu se zpět dáme po hřebeni, až narazíme na červenou značku. Tou dojdeme až na okraj rezervace Kněhyně - Čertův mlýn. Cesta odbočí z lesní silničky vlevo, ale my pokračujeme po neznačené silničce. Přejdeme Bystrý potok, a pak po kilometru přijdeme do širšího údolí, po setkání s další silničkou od prava. V údolí podle potoka odbočíme na cestu podle něho, až klesneme na zelenou značku. Tou se dále dál údolím, kde v prudké zákrutě stojíme pod Bystrým vodopádem. Dál klesáme podél Bystré, někdy i s pěknými výhledy na Kunčice.

Vyjdeme z horských strání a pokračujeme po zelené až na cílový bod, vlakovou zastávku Kunčice.

Trasa měří 20 km, ale vede po pěkných cestách. Převýšení je 550 metrů, ale jinak se do hor nedostaneme.