Cesty kolem Valdštejna - Výlet Valdštejn.

Český ráj nabízí desítky různých cest skalami, údolími, nespočet vodních ploch, to vše na značených cestách, které tvoří a o které se starají členové KČT. Za čas se ale všechny přejdou a tak se můžeme myslet i na cestičky jiné. Nabídneme jednu takovou, a to přímo v srdci Českého ráje, v oblasti Valdštejna.

K Valdštejnu se dostaneme například od Turnova, Sedmihorek. Před hradem je rozcestník turistických cest, dáme se od něj směrem na Hrubou skálu, ale na konci zpevněné plochy odbočíme na lesní cesty vlevo, tedy západně. Na lesním rozcestí se dáme opět vlevo mezi skály a klesneme do skalního údolí zvaném Jezírko. K tomu totiž za chvilku dojdeme. Kolem nás jsou skály, mnohé i lezecké, takže máme-li s sebou lano, můžeme si nějakou vylézt.

Kolem Jezírka vede žlutá, ale tu brzy opustíme, na dolním konci vody zahneme vlevo a úzkým údolím vystoupáme ke dvěma chalupám. Od samot se po hřbetu dáme vlevo a dojdeme ke slavnému Kopicovu statku (Odkaz). Povídání o něm by stálo za samostatný článek, my si ho prohlédneme a také sochy pod ním v údolí. Je zde naučná stezka.

Prostředkem údolí vede lesní cesta, kterou přírodní galerii opustíme a klesneme do údolí. Pokud jdeme po levém břehu potůčku, brzy přijdeme j přírodní studánce, ale pak musíme přejít po hrází lesního rybníčka na druhou stranu. Pokud jdeme údolím po pravém břehu, studánku mineme, ale jinak jdeme správně. Dojdeme na rozcestí dalších údolí s několika chatkami patřícími ke Kacanovům.

Za chatkami dojdeme na lesní silničku, kterou se dáme vlevo východním a pak jihovýchodním směrem. Dojdeme ke dvěma rybníčkům, po hrázi druhého přejdeme na protější stranu údolí a vstupujeme do Hadího údolí. Neopustíme ho a tak dojdeme zhruba severním směrem na zelenou značku a s ní na rozcestí značek Latinsko. Zde se můžeme dát vlevo na Valdštejn či vpravo na Hrubou Skálu.

Naše cesta sem od Valdštejna měří 6 km. Takže například cesta z turnovského nádraží na Valdštejn, naše kolečko a zpět do Turnova by měřila 13 km. Variant je více, tak asi nejvýhodnější Turnov, Valdštejn, naše kolečko, Hrubá Skála a Sedmihorky, to je také 13 km.