Krušné hory nejsou krušné ani od Dubí

Dnes se vydáme do Krušných hor vcelku nezvykle, protože vystoupáme na vrcholovou plošinu od Dubí. Toto město nemá na veřejnosti nejlepší zvuk, za což mohou dámy při silnici, ale přitom jde o velmi pěkné místo na úpatí lesnatých strání.

Dnes se sejdeme v horní části města, kde můžeme mimo jiné navštívit třeba muzeu porcelánu, u kostela Panny Marie. Po hlavní silnici dojdeme k budovám lázní a podle nich po modré. Tu brzo opustíme a po žluté dojdeme do údolí Bystřického či Nerudova potoka. Po pravici máme prudké stráně Židovského vrchu (619 m.n.m.), ale v místech, kde se cesta lomí vpravo a začne stoupat, pokračujeme po neznačené cestě podél potoka. Nejdřív jdeme po levém břehu, po 400 metrech přejdeme na pravý břeh u starého lomu, až po 1200 metrech, ne dříve, se vrátíme na břeh levý a pozvolna vystoupáme k modré a žluté značce. Vpravo dojdeme na rozcestí Pod Sedmi štíty a dál po modré na další rozcestí Pod Loupežníkem. Kousek za rozcestníkem odbočíme vpravo z kopce a po hřbítku přes sedlo dojdeme na vrch Loupežník (757 m.n.m.). Zalesněný vrchol je obklopen příkopem, který tu vznikl jako opevnění někdy po roce 1350. Asi zde měli základnu horníci, protože se tu při archeologickém výzkumu našly také mj. odlévací formu na cínové tyče z červeného pískovce.

Vrátíme se na modrou značku, sejdeme strání skoro k Přítkovskému potoku, ale než k němu dojdeme, odbočíme vpravo na lesní silničku. Ta nás povede klesajícími stráněmi Loupežníka. V dolní části hřbetu zahneme vlevo a klesneme do sedla Medvědího vrchu (555 m.n.m.). V sedle na rozcestí odbočíme západně, tedy vpravo, a klesneme k Modlanskému potoku. Pak po jeho pravém břehu stráněmi opět Židovského vrchu serpentinami dojdeme k samotě Barvář a po zelené do Dubí.

Trasa měří 15 km, vede po pěkných pohodlných cestách, nabízí občasné výhledy a lesní scenérie.