Orlík není jen nad Vltavou či u Humpolce - Hora Orlík, Medvědí louky.

Hora Orlík se svými 1204 metry nad mořem je jednou z dominant Medvědí hornatiny, části Hrubého Jeseníku. Pokud máte rádi turistiku s trochou "potu", je to hora vysloveně pro vás.

Sejdeme se v Rejvízu, z centra se vydáme východním směrem po značkách, které nás postupně opustí, až jdeme po naučné stezce Údolím lapků z Drakova. Vstoupíme do lesů na úbočí Předního Jestřábu, mineme studánku Pětadvacítkový pramen, ze které vyvěrá slabě mineralizovaná horská voda, vhodná k osvěžení.

Od pramene za chvilku dojdeme k Černé Opavě. Na rozcestí přejdeme na pravý břeh a ze tří cest před sebou si vybereme tu prostřední. Terénním zářezem vystoupáme do sedla na rozcestí Jelení cesta mezi Zámecký vrch s Koberštejnem (Odkaz) a již našim Orlíkem. Můžeme se vydat na Koberštejn, což je hezká zřícenina hradu, ale musíme se vrátit na zmíněné rozcestí.

Další cesta bude již bez značek. Z rozcestí se vydáme takřka jižní cestou a stoupáme pak jihozápadně ve směru hřbetu, který máme po pravé ruce. Přejdeme ho na druhou stranu a v místech, kde vstoupíme na hřbet, který klesá zleva dolu, odbočíme kolmo vlevo. Za prvé cesta se opět zlomí směrem k vrcholu, kde máme dvě možnosti. Za prvé se stočit mírně vpravo a jít po úbočí až k Tetřeví chatě. Abychom se již dostali na rovnou cestu na vrchol, pod chatou odbočíme prudce vlevo na pěšinu, která nás obloukem dostane na hřbet a rovnou vestu již přímo na vrchol Orlíku.

Druhou možností je jít rovně na hranu hřbetu, zatočit mírně vlevo, a když přijdeme na křižovatku čtyř cest, dáme se vpravo na průsek vedoucí na Orlík (Odkaz). Jeho vrchol je vlastně holý, proto nabízí široké rozhledy do krajiny, zejména na Praděd či Jesenickou kotlinu.

Když se podíváme z vrcholu Orlíku jižním směrem, máme pod sebou vrchol Medvědí louky (1110 m.n.m.). Směrem k němu z vrcholu klesá průsek, ale my se dáme vedlejší, průsekem více vlevo a klesneme s ním k Heřmanické chatě. Trochu nad ní můžeme vidět zbytky staré chaty, současná je ale soukromá, takže nepřístupná.

Od chaty s dalekým výhledem se vydáme do sedla mezi Orlíkem a Medvědí loukou. Dále se volně dolu úbočím Orlíku, držme se cestou vpravo nad Šumným potokem. Přijdeme na silničku, kterou jsme šli kolem Tetřeví chaty a zatočíme vlevo a přijdeme na rozcestí Kristovo loučení. Jméno dle pověsti navazuje na tradici tří přátel, z nichž válku přežil jeden, a ten na místě jejich setkávání spáchal sebevraždu.

Tato žlutá nás již dovede přes Opavskou chatu, Ruský hřbitov, Kazatelny zpět do Rejvízu.

Trasa měří 20 km, převýšení je 450 metrů, ale je to po pěkných cestách.