Jeseníky, jak je neznáte - Malý, Velký Klín.

Dnes se vydáme na dvě tisícovky, Malý (1099) a Velký (1178) Klín. Východiskem nám bude osada Bělá, kam se dostaneme autem od Bělé pod Pradědem směrem na Vrbno pod Pradědem nebo Karlovu Studánku.

Od rozcestí u zotavovny nedaleko hotelu Eduard se dáme po modré podél Studeného potoka. Asfaltová cesta se s potokem asi po 1 km lomí vlevo a po další 500 metrech dojdeme k pásu vysekaného lesa po levé ruce. Po jeho straně vyjdeme na hřbítek a vlevo po cestě dojdeme k zajímavým skalám. Jmenuje se to zde Vížka nebo Skalnatý a je zde skupina skal, stěn o výšce až 20 metrů. Skály jsou horolezeckým terénem, a je tu z některých míst i výhled o krajiny.

Po prohlídce skal, s dominantním charakteristickým Napoleonem, sejdeme do sedla a pak budeme stoupat hřebenem až na asfaltovou silničku od Videlského sedla až na Rusalku, ale ta je vlevo značně daleko. Můžeme pokračovat vlevo po silničce, ale také pokračovat strmější hřebenovou pěšinou na lesní rozcestí nad námi. Pak již musíme stejně po asfaltce na rozcestí Nad Vysokým vodopádem. Ale jdeme dál silničkou a s ní obejdeme celý údolní "kotel" Studeného potoka. Při přecházení hřbítku nad Bukovým potokem v sedle zahneme na lesní pěšinu a dojdeme na Malý Klín. Malý Klín (Odkaz) s mysliveckou Maloklíneckou chatou je vcelku hezký rozhledový bod třeba na Medvědí Hornatinu a Velký Klín. Severní svah hory je pokryt množstvím skalek a balvanů, eldorádem pro děti.

Vrátíme se na silničku a pokračujeme dál v mírném klesání. Zprava se k nám připojí další silnička, která obíhá Malý Klín, a kousek za ní přejdeme potůček. Tady odbočíme na křižovatce vlevo pěšinkou vzhůru a dojdeme na holé sedlo s rozcestím Pod Malým Jezerníkem. Zde přijdeme na červenou a dáme se po ní vpravo na Výrovku (1167 m.n.m.). Výrovka je díky vykácenému lesu rozhledovým bodem, zvláště z některých skalek. Můžeme si zde posedět i na lavičce.

Z Výrovky pokračujeme do sedla pod Velkým Klínovcem a kousek pod ním přijdeme na další lesní silničku. Zahneme vpravo a dojdeme k Velkoklínské chatě. Za ní vystoupáme vlevo do sedýlka a vpravo rovným průsekem vyjdeme na Velký Klín (Odkaz). Jeho vrchol je opět vcelku hezké rozhledové místo.

Vrátíme se do sedla, zahneme k chatě, ale v polovici cesty zahneme vlevo severovýchodním směrem. Po této cestě půjdeme asi 2,5 km, nesmíme odbočit na jinou pěšinu a ani asfaltku, na kterou narazíme. Lesní cesta se pozvolna kloní k severu a dovede nás k Mariinu pramenu (Odkaz). Na rozcestí zahneme na neznačenou silničku vpravo jihovýchodním směrem a v klidu dojdeme do Bělé.

Trasa měří 18 km, není jako celek vhodná pro cyklisty, převýšení je 700 metrů, ale jsme v horách, takže se s tím musí počítat. Ale cesty jsou většinou dobře průchodné, navíc budeme odměněni krásnými skalami a výhledy.