Výlet kolem Pyšné, ves u Chomutova - Rodinný výlet.

Dnes se vydáme do okolí obce Pyšná v Krušných horách. Dostaneme se sem samozřejmě auty, ale veřejná doprava končí v níže položených Drmalech, resp. ve Vysoké Peci, pod kterou obě osady patří. Pokud sem vyrazíte v zimě, jistě jedete lyžovat, ale v létě to bude na výlet Pyšnou (Odkaz) prochází zelená značka, ale my po ní nepůjdeme, ale u kapličky se dáme západním směrem, projdeme novu částí obce a lesíkem a staneme pod vysokým vedením. Dáme se vpravo, ovšem ne souběžně s elektrikou, ale šikmo vlevo po lesní silničce. Ujdeme asi 700 metrů a staneme pod skalním útvarem Kočka. Na vrchol vedou staré skalní schody a z vrcholu je hezký výhled do Lužeckého údolí a svahy Krušných hor.

Od Kočky pokračujeme po cestě zhruba severním směrem, přejdeme několik potůčků a dojdeme na lesní rozcestí. Kousek vlevo pod námi je červená značka, ale musíme přejít potůček. Kousek po toku vlevo jsou Helenčiny vodopády, nejvyšší má 4 metry (Odkaz).

Po červené značce se dáme vpravo a pozvolným stoupáním dojdeme na návrší lesná, kde stojíme na nejvyšším bodě výletu, ve výšce 911 m.n.m. Zde narazíme na zelenou a pak modrou značku, na kterou od rozcestí Pod lesnou přejdeme. Po 350 metrech na lesní rozcestí odbočíme na neznačenou silničku vpravo jižním směrem. Silnička vede úbočím lesné, na něm se prudce stáčí vlevo a pak s potokem vpravo. Když se nad vodou cesta zlomí vlevo, odbočíme na pěšinku vpravo, přejdeme potůček a vrstevnicově dojdeme do sedla s malým rybníčkem. Vlevo nad námi na vršku jsou zbytky hradu Nového Žeberku (Odkaz). Projdeme svahovými příkopy a valy a staneme na místě hradu, kde po něm zbyly výrazné terénní nerovnosti a trocha zdiva.

Sejdeme z hradu, pojdeme spojkou pod hrází, zatočíme vlevo a po chvilce již dojdeme do Pyšné. Trasa měří 11 až 12 km a vede po slušných cestách. Celkové převýšení je necelých 300 metrů, což je na výlet v Krušných horách vcelku nevýznamné. Tuto pěknou trasu lze absolvovat i na kole, samozřejmě až na výstupy na Kočku a Nový Žeberk.