Z Chlumce do Chlumce lesy bez konce - Výlet v Krušných horách.

Dnes se vydáme do krušnohorských lesů a budeme chodit neznámými cestami. Krušnohorské lesy sice mají díky velkému emisnímu poničení dobrý zvuk, ale dnes poznáte, že to jsou jen fámy. Trasu začneme na malém nádražíčku v Chlumci u Ústí nad Labem . Zdejšího města se týkají bitvy v roce 1126 a 1813, sedláci byli biti u Chlumce nad Cidlinou. Na rozcestí před nádražím se dáme se zelenou značkou vpravo, ne tedy do města. Je to kousek po silničce, ale tu brzy opustíme, abychom pak opět na ni narazili. S ní pak obejdeme Mravenčí vrch na rozcestí Chlumecká kaple. Tady bychom doporučili si vyjít na již zmíněný „Mravenčák“, tedy vlevo neznačenou silničkou do sedla, necelých 150 metru, kde odbočíme pěšinkou vlevo na mírný vršek. Odtud je vcelku pěkný rozhled na České Středohoří, Chlumec aj.

Vrátíme se na zelenou a jdeme až ke Chlumecké kapli. Kolem kaple vedla stará cesta do Saska, takže se předpokládá, že tudy král Lothar roku 1426 vnikal do Čech. My se tady zastavíme a odpočineme, stoupání již bylo hodně. Ale mám jednu radostnou zprávu, ještě nějaké bude! Opustíme zde značku a hřebenovou pěšinou severním směrem dojdeme na složitou lesní křižovatku. Přejdeme "otočku" a budeme pokračovat ve směru pochodu, ne tedy západně, ale zase severně. Je to příjemná lesní silnička, která nás dovede skoro na planinu Krušných hor, na křižovatku před okrajem lesa. Zde odbočíme vpravo a v místech, kde se silnička zatáčí vpravo, přejdeme na lesní cestu vpravo. Ta nás dovede na nejvyšší bod cesty Vyhlídku (794 m.n.m.). Vyhlídka sice neposkytuje úplný kruhový rozhled, ale dílčí výhledy ho mohou nahradit.

Z Vyhlídky se vrátíme na silničku a pokračujeme vpravo s okrajem lesa, až narazíme na přítok Ždárnického potoka. Je tu trojúhelníková křižovatka, dáme se vpravo a budeme klesat příjemnou cestou na hřbítek a vrchol Vinného vrchu. Opět se dílčími výhledy pokocháme pohledy do krajiny.

Vrátíme se na hřbítek do sedla, kde na loučce odbočíme vlevo. Lesní cestou jihozápadním směrem projdeme bez odbočení po překročení Chlumeckého potoka, spíše potůčku, a dojdeme na lesní silničku. Po té se dáme vlevo a po překročení Šotolovského potoka a jeho několika přítoků dojdeme na nám již známé rozcestí Chlumecká kaple. Zde se dáme po zelené vlevo a sejdeme k zastávce Chlumec.

Byla to cesta pro ty, kteří mají rádi klid, les, výhledy a nebojí se chodit po neznačených cestách. Délka trasy je 12 km a na terénních kolech se silnými svaly jistě dá projet. Převýšení je 470 metrů, ale je to po pohodlných cestách.